dina tassar vandrar fortfarande

du underbare hund
du kommer alltid leva i mitt hjärta
- även fast ditt inte längre gör.
Wilma, min systers lilla baby.
fanns det en vackrare hund än dig av din ras så säg.
synd att det blev såhär hjärtegrynet, men det var för ditt eget bästa.
jag kommer alltid att minnas dina damputbrott, hur du såg oskyldig ut när du ätit upp nåt du inte fått, och hur fort du lärde dig att bli en "snel hund". du blev så duktig, på den här korta ungefära månaden kunde man verkligen se skillnad på dig. du blev en helt annan hund. du var så villig på att lära dig nytt, du var så lättlärd.
tänk om, om du hade skött dig vännen, hade du hunnit lära dig så mycket mer, på dina 16 unga månader hade du flera år kvar att leva. men din ras är trots avlad för att slåss och fightas. synd att alla inte ser dig på det viset som jag och min syster såg dig.

wilma, du tog allas våra hjärtan med storm. du kommer alltid finnas i vårat minne.
önskar jag kunde lära dig bättre, men på den korta tiden jag fick känna har du fyllt ett stort tomt hål i mitt hjärta.
vila i frid wilma. du är saknad, och förevigt älskad.





det fanns nog ingen som älskade dig lika mycket som min syster
du tog hennes hjärta första gången ni sågs.
vila i frid och kärlek du underbare hund
jag älskar dig

Kommentarer
Postat av: Alexandra

jag vet två till som älskade henne mer än självaste livet . Jag & Matte.

Vila i frid mammas älskling!

2009-12-16 @ 20:06:26
URL: http://alliatta.blogg.se/
Postat av: Micke

Amanda !

Ny design igen ? Wow, jag blir imponerad. På riktigt ! :)

Wilma ? Har Janna haft en hund ? Wow, där ser man hur dålig människa jag är, man borde ju absolut ha vetat sådant. Om det inte var en 'hemlis' förståss. :)

Fin vovve, dock kan man ju inte 'döma' en hund efter utseendet. På gott o ont. Finns nog många som skulle säga 'stygg vovve' -bara efter ha sett bilderna. Vilket är hemskt.

Men det är sådär med hundraser. Ett tag var det Schäfrar som var "farliga missbrukarhundar". Efter dem så var det väl Rottweilar som dödade bebisar bara för skoj skull. Sen blev det Pittbulls. Nu det senaste är väl Ovtjarkan som är "dödsfarlig".

Men vad hände med e.g ? Avlivades hon ? Blev hon sjuk ?

När är bilderna tagna ? Hur länge sen är det ?

Oj - så många frågor. :) //Morbror.

2009-12-17 @ 08:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0