mor, vart tog det vägen?

mamma,
vart tog allt vägen?
vi som stod varandra så otroligt nära
jag som kunde berätta allt för dig
allt!
det fanns inget jag inte kunde säga till dig, har aldrig tvekat att kunna öppna mig inför dig.
det är inte många ungdomar som har den relationen till sina föräldrar.
och du har alltid sagt hur stolt du är över att du har mig som dotter,
du har alltid varit stolt över mig.
och du har alltid sagt att du är så glad att vi kan vara så ärliga mot varandra.
det har jag också varit.
och jag har alltid kunnat berättat för dig om mina killar, alla bekymmer jag har.
du har alltid lyssnat till mig & kunnat komma med härliga tips och
grymma kommentarer som ingen annan någonsin kunnat säga.
du och jag har alltid kunnat berätta saker för varandra.
'
men senaste tiden har allting känts så jävla konstigt.
och idag är ett bra exempel, i bilen på väg hem från rättvik.
jag har såå mycket att berätta för dig
det började ju med att jag berättade för dig om den där mysko människan
(som jag inte tänker nämna namnet på),
men du brydde dig ingenting när jag berättat klart. jag fick ingen respons.
nej, ett ynka litet "jaha" var allt jag fick.
du kom inte med någon kommentar som jag förväntade mig att höra från dig.
,
och sen tänkte jag berätta för dig om anders.
men jag kände att det var fan ingen idé för du skulle nog fan inte ens bry dig.
jag började med att säga en sak för att smyga in i konversationen,
men jag märkte på en gång att du inte var intresserad.
och minsta lilla sak jag sa på vägen hem så blev du antingen sur eller ignorerade mig totalt.
,
mamma,
vad har hänt?
vad är det som tynger dig som gör att du inte orkar lyssna på mig?
eller vad är det jag gjort som gör att du inte bryr dig i vad jag säger?
'
jag vill ha tillbaka allt som vi hade det förut.
men det kommer förmodligen inte bli så..
du har aldrig varit den där typiska "sura, tvära morsan" som alla mina vänner förklarar sina mödrar som,
du har alltid varit annorlunda, rena motsatsen som mina vänners mammor.
jag skulle så bra gärna vilja veta vad jag har gjort för fel.
vill ha tillbaka våran relation, innan det är för sent för alltid...

Kommentarer
Postat av: ANNA.-

:( <3

2010-05-24 @ 19:42:11
URL: http://annnahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0