mamma ♥

inte många har den relationen till sin dotter som min mamma har.
och inte alla ungdomar i min ålder kan prata med sin mamma som jag och min mor prata med varandra.

vi är litegrann av varandras psykologer. jag frågar henne om råd när jag behöver, och vet ni? jag får dom bästa svar man kan tänka sig. hon kommer med dom rätta orden precis när man behöver dom.
det finns ingen här på jorden som jag ser upp till lika mycket som jag ser upp till min mamma. hon är bäst, och jag säger det bara inte för att hon är min mamma och alla människor tycker att sina mammor är dom bästa. nej, jag säger det för att jag menar det. från det djupaste djupet i mitt hjärta.
jag kan helt omöjligt ens försöka beskriva det. jag har så mycket att säga, men jag inte fram orden så jag kan ju inte skriva det. jag tror att min och min mor's kärlek till varandra är något som bara vi har, och något som bara vi förstår oss på.
mamma, jag vet att du kommer läsa det här. och jag kan tänka mig att du nästan får en liten tår i ögat och att håret reser sig längs ryggraden på dig. men jag förstår dig, för så kände jag i fredags när du berättade för mig hur du saknar att du brukade gå ner i mitt rum när du kommit hem från jobbet och jag satt vid min dator, och du brukade sätta dig i min säng, och prata om dagen. prata om hunden. prata om min syster, om din sambo. ja allt. vi bara kunde inte, utan vi kan prata om allt!
när du berättade det för mig så rös jag, genom hela kroppen. flera gånger om. jag kände mig ärligt talat elak för att jag flyttat ifrån dig. men samtidigt är jag tacksam för att du givit mig den här chansen, och jag vet att du gjort det för min skull. för att jag ska få en bra framtid i mitt liv. för att jag ska klara av skolan och gå ut med betyg som jag är nöjd med. det var för min skull, allt för min skull. du är helt otrolig.
det är till och med så att jag sitter och skriver det här med tårar i ögonen nästan, för att du betyder så mycket för mig. det är en sak jag aldrig kommer kunna beskriva. hur mycket du betyder för mig. det går inte, rent utsagt omöjligt.

jag älskar dig. det vet du.
jag är stolt att kunna prsentera mig som din dotter. en ödmujkare och vänligare människa än dig får man leta efter mamma. du är bäst, jag lovar.
du och jag, har ett band som jag hoppas aldrig ska brytas. jag vill alltid ha det såhär. alltid!


du är så vacker.
du är mitt allt. kom ihåg det.
det är inte tomma ord, det är inte "ungdomssnack". det är sanning, sanningen rakt från hjärtat.
ingen har det så bra som du och jag. och det är jag glad över.

jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig. jag kan säga det tusen miljoner gånger om. men jag vill finna ett ord som ligger snäppet ovanför 'älskar'. ungefär där fast miljoner gånger starkare. typ där, där ligger min kärlek till dig.
jag mer än älskar dig, över hela mitt hjärta.

susanna vikner, min mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0