Chateau








du springer nu på dom evigt gröna ängarna,
efter ett älskvärt liv fyllt av upplevelser.
du springer nu på dom evigt gröna ängarna,
efter alla kalla vintrar du galopperat på dom snötäckta åkrarna.
efter alla heta somrar med bus i dom stora hagarna på sommarbetet
du springer nu på dom evigt gröna ängarna,
efter alla medaljer du vunnit med din kära jenny på ryggen.
du springer nu på dom evigt gröna ängarna,
med vetskapen om att du har varit någons bästa vän,
med vetskapen att du hjälpt så många unghästar bli bra vuxna hästar
med vetskapen om att du lämnar världen med många som har skattat sig lycklig på din rygg
med vetskapen om att du har strålat genom livet och upptäckt saker som många hästar inte får
med vetskapen om att du, är hästen som så många älskar och har att tacka.


du chateau, vi glömmer dig aldrig,
och jag måste få tacka dig för allting som du hjälpt mig med, och dom dagarna du lyst upp mitt mörker.
du chateau, vi slutar aldrig älska dig,
och jag måste få tacka dig för den kärlek & kunskapen du givit mig.

jag måste även få tacka - för att ha mött en sådan häst med sådan enorm livsglädje och viljan att kämpa i det svåra.

du måste få springa på dom evigt gröna ängarna för evigt,
du måste få vila i frid.





du må ha försvunnit från världens fönster, men i våra hjärtan kommer du förevigt finnas kvar.

god natt kära vän, sov så gott - vi möts någon dag.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0