why ?

jag har slutat bry mig.

jag vet inte längre hur det känns att vara nere på botten eller uppe på toppen.
jag har slutat bry mig om mig själv,
om hur jag mår
om hur jag går
om hur jag ser ut
om jag ler
eller om jag gråter.

jag vet inte hur många gånger jag har sagt att "jag ger upp" , "jag vill inte", "jag orkar inte längre"
jag är trött på att ha en skyddsängel ovanför mig,
jag vill inte leva såhär - men min skyddsängel förstår inte det.

jag orkar inte må dåligt till och från.
jag orkar inte längre vara glad i 5 minuter sen bli ledsen igen.
jag är less på att pendla humör
jag är less på att jag inte kan göra något åt det.




jag är less på att min bästa vän har svikit mig,
jag är less på att inte veta vem jag kan vända mig till när jag är ledsen - eller när jag inte är ledsen.


alla bara bryr sig om sig själva hela tiden och ger fan i hur sina vänner mår.
hur fan kan alla vara så otroligt jävla genomskinliga?!
snackar om sig själva hela tiden eller är med sin pojkvän hela tiden,
har du funderat på att din vän kanske behöver dig?
nej, för folk är så sjukt jävla egoistiska.

men som alltid - jag får klara mig själv
jag har en otrolig överlevnadsinstinkt
jag less på duga när det duger för dom.
jag är trött och less på att alla ska vara så ytliga,
men främst av allt är jag less på vara någons jävla dörrmatta.
fattar ni inte att det är ni som gör mig deprimerad?

jag ska aldrig bli bästa vän med någon som har en pojkvän igen,
för man blir alltid ett andrahandsval.
man duger när din pojkvän inte är hemma är när ni har bråkat.
eller när han varit otrogen - då duger jag också.
men sen då?!
har du tänkt på att jag behöver dig?
jag hade bara dig v - och nu är du borta från mig.
du bor bara några meter ifrån mig - men du har aldrig varit längre bort än vad du är nu.

jag saknar dig,
jag saknar oss.



och ja, ta åt dig.
här är det enda stället jag kan säga det åt dig,
för du är så otroligt upptagen med din pojkvän så duhar  aldrig tid med att ge mig 5 minuter av din dyrbara jävla dag. du engagerar dig inte ens att för att säga hej nuförtiden. och du ska veta, jag har gett upp med att försöka.




Kommentarer
Postat av: Evelina

<3<3!

2011-03-30 @ 22:57:38
Postat av: Victoria Hagman

Jag finns alltid för Dig Amanda <3

2011-03-31 @ 09:49:50
Postat av: annie

Nedre Masens Korridor Rum nummer 104 och dess ägare, finns alltid öppna för dig!

jag finns här för dig, dag som natt gumman!

mycket kärlek till dig min fina,

du om någon är värd det bästa <3

2011-03-31 @ 15:54:37
URL: http://annieforsberg.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

du har massa människor som bryr sig om dig!

du måste bara se dem!



<3

2011-03-31 @ 20:10:49
Postat av: Malin :]

Be strong Amanda !

<3

2011-03-31 @ 20:47:14
URL: http://hovtramp.blogg.se/
Postat av: Jenny & Elin

Du vet att vi alltid finns här för dej! Vad det än gäller. Det är bara att stampa in och prata av dej! Hoppas du vet det! <3

2011-04-02 @ 17:16:59
URL: http://elinjennys.blogg.se/
Postat av: V

varför har du inte sakt nåt om du tycker att jag har valt dig i andra hans vall så länge?

det är svårt att ge nån kärlek och finnas där för nån när man inte har nåt att ge. Svårt att ge nåt när man håller på att gå under själv!

2011-04-04 @ 14:10:14
Postat av: v

men jag hoppas att de kan bli som förut, för jag saknar oss.

2011-04-04 @ 14:16:23
Postat av: amanda

har försökt prata med dig men det har aldrig vaot rätt tillfälle..

Du vet att jag stöttar dig och finns för dig. vi kan behöva varandra för att må bättre..

jag saknar oss otroligt mycket, önskar det kan bli som det en gång var.

2011-04-09 @ 10:44:31
URL: http://teamdalarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0