my 16th birthday

hann inte uppdatera något igår, så jag skriver om gårdagen idag ist.
klev upp runt 9.10, kvällen innan va supermysig <3 :)
åkte iväg till stallet, red en dressyrlektion med Joe för Therese, Jennys kusin.
Hon var jättebra, det kändes jättebra, jag fick massa bra tips, längtar tills nästa gång hon kan komma och ha lektion för oss! (y) :)
sen vart de intervallträning med Lillan och Kingen, Johan körde Kingen & jag red bakom med Lillan,
det gick bra & de va kul, som vanligt med dom där träningarna ;)
'
sen åkte jag hem, hade fått ett blombud, av min morbror och hans sambo Iwona, världens bästa morbror Micke!, sen bakade jag tårta, sen dampade jag lite massa på mamma för vissa saker jag inte tyckte var lämpligt att ta upp just då men hon gjorde de ändå. suck, att hon jämt ska påpeka, det är ju mitt liv...
mamma lagade en av mina favoriträtter, ungspannkaka med bacon, mums!
'
efter de drog jag ut med John och Max, vi åkte runt lite i Johns fula saab, och efter de drog vi på"fest" uppe i Perras stuga i Seli, långt åt helvete uppe i skogen!
jag fick torkat älghjärta, jävla gott de va, och länge sen! pappsen brukade göra sånt :)
efter ett tag kom de mera folk och se vart lite mer fest så att säga, kul vare, men vart jävligt trött efter ett tag & då drog vi hemåt.
här hände det, krocken.
John körde först hemåt på den jäävligt smala asfaltsvägen, de gick kanske 120-130 km/h. vi fick sladd för de va aphalt och sen fick vi ställ & vi snurra runt ett halvt varv, sen kommer Jocke efter i en jävla fart och vejar ner i diket, på väg ner i diket så smäller han på baken på saaben och hans front krossades ganska rejält. 
Tur att Oscar kom efter med sin kingcab och kunde dra upp jocke ur diket.
nej, dehär är nog något man kommer att minnas ganska så rejält. de va inte kul, verkligen inte. 
tur att ingen skadades iaf, jättetur. och jävligt bra & snabbtänkt av jocke att veja ner i diket, många av oss hade nog inte tänkt så längt i det läget. bradär joakim! (y)

bilder från kvällen;
jag & emelie spanar in råttskit

jag löser korsord (y)
haha, john ;)

jockes lykta :/
jockes lykta :/
ja, förövrigt var de en trevlig kväll
och en bra dag (y)
tack allihopa :)

Kommentarer
Postat av: sanna

grattis i efterskott amanda :D <3



tänkte bara säga att jag kan inte se hela dina inlägg (början visas inte).. vet inte varför..

kanske är fel på min dator eller nå, men aja tänkta bara meddela. :)

2009-10-29 @ 17:47:41
Postat av: Torbjörnbeas

120-130 räcker nog inte gumman lilla / tårbjörnz

2009-10-30 @ 02:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0