a good day


vaknade jättemysigt idag, har haft en underbar natt :) <3
klev upp vid etttiden typ, åkte till stallet efter en liten bit pizza till frukost.
jag & jenny red ut i skogen med igor & lillan, som ska starta imorgon i romme. (lyckatill!)
dom var jättepigga! underbart (y)
sen hoppade jag älsklingsjoe, det gick väl bra, jenny hjälpte mig :) , men han måste träna på sin högergalopp & det ska vi fixa så den blir lite bättre till orsa den 20!
(ska tävla vår första tävling tillsammans då :D)
och så hjälpte lena mig med uppvärmningen, och för första gången var jag med om att instruktören fokuserar till 110 % på ryttaren och struntar i om hästen går i form eller ej. den kändes skitbra verkligen, jag fick jättemycket hjälp, och måste träna på att hålla mina händer ordentligt, det är fösta gången någon påpekar mina händer på det viset också!
(och tänka sig, jag går i tävlingsgruppen, min instruktör borde ju ha märkt det?!)
Jag fick iaf jättemycket hjälp & tips om hur jag skulle göra, längtar till nästa gång jag ska rida för lena!

ännu en bra dag!
men idag ska jag bara vara inne, kolla på film & mysa med mig själv (:
orkar inte dra ut på nå äventyr ikv :)

c ya! puss a'

Kommentarer
Postat av: Tidigare MoRk medlem.

Men hur bra är tävlingsgruppen på MoRk då? Ni har ju haft samma hästar i år och dar och ingen instruktör som är nog kunnig eller har viljan att lära ut. Hästarna är utslitna för längesen. Det mest skrämmande är att ni småbarn inte ser vad som är fel utan bara har ögonen öppna för dom bra sakerna. Om ni verkligen brydde er om eran ridning och utveckling hade ni lämnat Mora för ett bra tag sen. Byt klubb är mitt tips! Du har förmåga att bli bra, ta vara på den.

2009-09-06 @ 00:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0