longering, hästmöte

HEYHEY :D
Idag som förstalektion hade vi ridning. 
och så idag longerade vi, det var kul faktiskt :)
jag och Johanna jobbade med Scilliag, hon var duktig.
här är några bilder.
men eh ja, mobilkamera. OBS så inte den bästa kvalitén direkt ;)
snel hest.
vi övade även hur vi ska leda en häst på exempelvis en veterinärbesikting.
* Hur hästen ska stå med benen
* Hur vi ska leda
Det var skitkul :D
efter "ridnings"lektionen hade vi matte, dötråkigt as usual!
men dock ett måste, så får väl lov att göra det ändå ;)

efter matten hade vi "hästklassmöte" där lärarna prata lite om vad som händer till höstterminen, travresultat från skolans hästar, lite regler osv. det var intressant.
jag anmälde på intresselistan på Kallblodets Dag i Östersund i oktbober, så får hoppas att det blir något av det :d
På torsdag är det trav, LÄNGTAAAR :D



idag fick älsklingen vila, det förtjänar han :)

c ya! puss a'

Kommentarer
Postat av: NinaÅ

Nu har du chansen att delta i veckans blogg på min blogg, det enda du behöver göra är att klicka in på min blogg: http://earthangel.blogg.se

och skriva i inlägget: drar igång med veckans blogg! att du vill delta! Kanske det blir du som blir veckans blogg?

Lycka till<3

2009-09-09 @ 19:58:48
URL: http://earthangel.blogg.se/
Postat av: Sandra

Joe, har du köpt han eller har du han på foder? :)

Jätte söt häst :F

2009-09-11 @ 20:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0