måndag 7/9, dressyr med joe på MoRK!

hade sovmorgon idag, skitskönt! :D
& så hade jag bara två lektioner så  vi slutade 14.10, jättebra (y)
alltid lika kul i skolan med johanna :D <3


efter skolan for jag direkt till stallet <3
vi tog in fölisarna (som jag lovar att ni ska få se bilder på sen) och sen tog jag in joe så han hann äta lite.
efter det rykta jag han i typ 35 minuter och han tyckte det var jätteskönt!
han stod och hängde med underläppen, såg jävligt charmigt ut! ;)
sen lastade jenny honom och vi åkte till klubben, jag red två varv runt travbanan som uppvärmning,
och mitt i travbanan, i  galopp,  så gick sidostycket av på gagget (!!),
men det gick bra att sakta av han iaf, styrde bara i högertygeln så
han nästan sprang ner i diket men han var jjättesnäll och stannade lugnt och fint, düktigpåni.
vi lånade queens träns till lektionen, och det gick sådär attrida på dt.
men iaf, på dressyen tränade vi att öka & minska volten i trav&galopp & samtidigt flytta hästen för skänkeln.
det gick ju ganska bra, men jag delade volt med Pinia och hon var lite sieg
så vi var nära på att krocka med hon flera ggr, coh med tanke på att
Joe kickar ganska rejält fick vi ta det jävligt försiktigt också. 
och så var det svårt med högergaloppen as usual, men den håller vi på att trimma! (y)
Sen skulle vi flytta fram&bakdelsvändning och det gick inte så bra.
instruktören förklarade inte hur vi skulle göra, så typ ingen av oss gjorde rätt. :s
BRAKÄMPATINSTRUKTÖREN!!  -.-'
och vi flyttade även skänkelvikning över diagonalen & det gick ganska bra,
men det gick bättre i skritten för mig iaf. haha, travhästN ;)

men iaf, jag är jättenöjd över Joes prestation under den här lektionen.
Och idag sa jag även upp mig på klubben, så snart slutar jag helt där.
Kommer bara att tävla för MoRK i fortsättningen men inte rida lektioner där längre.
Känner att jag komemr få ut mer av att rida för Lena & Jenny och typ en Miaträning ibland. och sen någon släkting/vän till Jenny som heter Therese ska även vara duktig så henne ska jag pröva att rida för också!
- det kommer bli skitbra (y)
en hyffsat bra dag, min älskling var duktig :)
<3
c ya! puss a'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0