skoklostersamtal idag

idag tog jag modet till mig att ringa sören, görels man/sambo.
har väntat ända från den dagen hon gick bort för att jag har velat känna mig påträngande.
han var i bålsta med josefin, min barndomsvän, och jag fick prata med henne istället.
såhär blev det sagt, begravning den 9e oktober, så då åker jag, mamma & janna ner.
sören, mli, och evelina ska sälja gården, barnen har väl inget intresse av den längre nu när dom har hittat sig liv dom trivs i i olika delar i sverige, och kan tänka mig att det blir alldeles för stort och jobbigt för sören att bo kvar där alldeles själv. han & biffen drar till idealbyn...
vilket innebär att alla hästar måste bort..
janne, kummin, zorro och min älskade kalle har fått nya hem, fast alla kommer bo kvar i skokloster, fast på en annan gård bara,  that's good!
om ingen köper ares så kommer josefin att ta honom hem till sig, vilket också är bra :), men jag ska prata med mor, eftersom vi har pratat om det förut med ares,
och jag vill ge min guldklimp det bästa i hela världen,
det förtjänar han!
----
usch vad jag saknar dig görel.
det finns verkligen inte ord
----
lite bilder från Stall Sjusta

görels fina hus
två av hagarna & hästana, och mälaren som utsikt från görels hus
en stalldörr
världens finaste och underbaraste hund,  Biffen <3
min älskade lilla prins, ares <3
min vackre hjälte, kallgubben <3
----
ett liv utan det här är så gott som omöjligt.
vill inte ha det såhär, världen är så jävla orättvis...
vi ses snart mina älskade djur, jag kommer ner till er om två veckor.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Aww. Tur det finns männniskor som kan ta dem, så de slipper avliva alla fina bamsehästarna.

Ska ares flytta te barkstedt ? :)

Oh, till vilka flyttar kalle och alla dom ? :O

2009-09-21 @ 17:20:27
Postat av: amanda

sv: ja jag håller med.

nej det är inget bestämmt än, men dom kan tänka sig att ta honom om ingen annan köper han :)

kalle ska stanan hos sin medryttare Helena, vet dock inte hennes efternamn, Kummin ska till Magnus, Janne ska en tjej som heter Hanna ha, och Zorro ska till Annika :)

2009-09-21 @ 18:44:08
URL: http://avikner.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej :)

Vilken lättnad att de får ett hem allihopa, och slipper avsluta sina liv nu. De är värd de bästa, det är fina hästar allihopa! =D

2009-09-21 @ 21:44:21
Postat av: amanda

ohja, det är värd det bästa och mycket mer,

säkrare och snällare hästar än görels får man leta länge efter för att hitta!

:D

2009-09-21 @ 22:43:14
URL: http://avikner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0