hemlängtan & mammalängtan

vårat kylskåp ekar,
våran frys börjar tömmas
i vårat skafferi börjar hyllorna synas mer än vanligt.

ja, just nu ser vårat hem ut precis ut som en jädrans studenthem och jag hatar det.
jag vill hem till min mamma som lagar mat till mig, hem till mamma vars kylskåp är färgglatt, hem till mamma där skafferiet och frysen är fylld av mat och godsaker.
jag vill hem till selja,
jag vill hem till mamma,
hem till syster & bror,
hem till micke och jimmie,
jag vill hem till älskade jeff,
jag vill baka bullar och laga mat med mamma,
jag vill sitta på en söndagskväll nere i källaren framför en öppen brasa och bäck på TV med mor & micke.
jag vill hem till mitt hem

dessutom hörde jag mamma på radion idag när jag körde traktor,
och insåg att det faktiskt var två veckor sen vi träffades.
jag saknar min mamma.





du är bäst i världen
jag älskar dig i oändligheter.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Amanda när kommer du och hälsar på mig då ?



Saknar dig ! <3

2010-12-13 @ 15:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0