joe om rättvik

den första veckan var helt hysterisk, hästen ville nog "hem" till mora, han fattade inte vad han gjorde här. jag fick bråttas med honom var dag i stallet, han ville inte bli borstad, inte sadlad och då ska vi inte ens prata om tränsningen. han bet efter mig och han sparkade efter mig. han kunde inte vara själv i stallet utan att bli helt galen. men ridningen funkade lika bra som den alltid gjort.

den andra veckan, märkte man genast skillnad, han började acceptera stallet och sina hagkompisar. han började acceptera att det var jag som kom dit varje dag och tog hand om honom och hanteringen blev bättre, but still var han galen.

den tredje veckan, i början på veckan var det precis som innan. men i fredags red vi ut i grupp, jag fick hålla ledningen. till att börja med skrittade han som en ridhäst & inte som en travare, han travade på lugnt och inte bara ville springa fortare. och galoppen, WOW!
hanteringen i stallet är ju helt underbart nu, jag fick till och med rykta honom häromdan, jag stod i ca en timme och bara pysslade och myste med honom.

Det som känns surt är att precis nu när han börjar trivas så ska vi åka tillbaka till mora.
men som Elina sa, då kommer han lättare komma tillbaka till miljön när han kommer hit igen :)




min snygging ! :)

fick nyss ett sms, mamma har precis lastat på släpet. nu ska dom bara tanka sen är dom här!!!
ååå jag har sån hemlängtan!!


Kommentarer
Postat av: annie

ni är så galet fina tillsammans!

hoppas verkligen vi tar den där körturen nån gång :)

eller vad de va vi skulle göra (;

sen får du ta och komma och hälsa på min fina nordis oxå nån gång! :)

du är bäst glöm inte det,

jag saknar dig bruden!

<3

2010-12-21 @ 18:01:50
URL: http://jannielodin.blogg.se/
Postat av: Agnes Nordin

tjaah. letar efter en varm reflexjacka att ha i stallet/rida nu i vinter och såg nu att du hade en, är den bra och får man fråga vart du har köpt den nånstans? :)

2011-01-04 @ 16:27:32
Postat av: amanda

Hej Agnes! Varma reflexjackor finns överallt! Jag har köpt min på ullared(bäst!!) Men vill du ha en att ha i stallet tipsar jag om Börjes eller Hööks, kika där! Har i alla år köpt reflexjacka på dom affärerna tills ajg hittade min absoluta favvis på ullared! :)

2011-01-04 @ 16:31:29
URL: http://avikner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0