effekter på fysisk & mental uthållighet-/styrketräning...

"Effekter på fysisk & mental uthållighetsträning/styrketräning

     Detta är en uppsats där jag reflekterar kring konditionens inverkan på hälsan & yrkeslivet samt hur samhället påverkas av medborgarnas hälsostatus. Jag skriver även om vilken/vilka sorts uthållighetsträningar/styrketräningar jag anser är bäst och varför jag föredrar dom.

Hur ofta tänker du på vad du äter? Hur ofta tänker du på hur du tränar? Tränar du rätt, och gör övningar som du måste träna på, för att bygga upp dina muskler på rätt sätt? Hur viktig är din hälsa för dig?

Jag ska börja med att vara riktigt ärlig. Jag har själv inte sån där jättebra koll på hur regelbundet jag äter, jag har inte riktigt förstått hur viktigt det är, än. Det är inte alltid helt enkelt att veta hur du äter, vad du äter eller hur ofta du äter. Det är viktigare än du tror, jag lovar. Vill du leva längre, lyckligare och nyttigare ska du absolut tänka på vad du stoppar i dig. Men det finns även annat att tänka på... Tränar du? Hur tränar du? Tränar du för din skull eller för någon annans skull? Tränar du för att det är kul & för att du behöver det, eller för att någon säger att du ska göra det? Det är skillnad på hur du tränar. Om du är inriktad på att du tycker det är kul att träna & för att du behöver det, då går det bra, och då har du bättre motivering än om någon säger åt dig att tärna fastän du egentligen inte vill. Mat & träning. Finns det något som gör din hälsa bättre?"

 
Det där är inledningen/början av min uppstas som jag har i Idrott & Hälsa A och Svenska A. haha, det ska bli spännande att se hur dset slutar. men än så länge känns det bra. jag är ju en ganska bra skribent (y) haha!
men... det blir nog bra de här (:

amanda utan tandställning (y)
så jävla skönt att vara utan den!!!! :d

btw. jag trivs som fan i rättvik. det är underbart här.
l o v e  i t


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0