rasmus min klippa!









första gågen jag blev tilldelad den här hästen på lektionen så var min första tanke;
'men fan!, inte rasmus. jävla skithäst!!!'

men det var bara för att jag aldrig hade suttit på honom själv, och jag hade bara sett andra rida honom.
dom människorna jag såg rida rasmus red honom i oform, han var stel & inte alls följsam med rörelserna. han gick som en giraff med huvudet.
men när jag satte mig upp på honom klickade vi på en gång.
det var vi.
jag hade hittat honom.
my soulmate.
vi var som gjorda för varandra.
anita sa dom här orden efter första ritten på rasmus:
'amanda, jag visste det! du och rasmus är som handen i handsken. det var därför jag tvingade dig att pröva honom, jag hade det på känn.'

jag kan ju inte säga att rasmus är en enkel häst. (inte för att skryta på något vis.) och inte vem som helst får honom att gå i form och vara mjuk & följsam. han är en orytmisk häst om man rider honom på fel vis. sån är han.
men med rätt ryttare är han hur fin som helst. helt underbar.
jag har aldrig någonsin i hela mitt långa hästliv klickat med häst på detta vis.
det är helt otroligt.
jag har aldrig känt såhär för en skolhäst, en ridskolehäst.
jo, queen. men det är inte samma sak. rasmus är rasmus. han sån härlig personlighet.
han är verkligen in individ. världens bästa individ.
jag älskar rasmus.
han och jag, vi gör det tillsammans.

vi får det att se bra ut. han får mig att känna att jag faktiskt är en ryttare med stor kapacitet! jag kan mycket. och rasmus ger mig uppmuntran och stöd som ingen annan kan ge mig. hur hade jag annars gjort med ridningen om jag inte hittat rasmus?, eller anita hedin, min ridlärare?
dom två. det är dom två som ger mig styrkan att fortsätta göra det jag älskar & det jag är bra på.
det enda jag brinner för.


ha aldrig fördommar. hata inte försen du prövat, det kan vara värt en chans.
jag är glad att jag gav rasmus en chans, eller rättare sagt att anita gav mig chansen att rida den här hästen.

                                                                      amanda & rasmus. som handen i handsken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0