fyra år, min ängel

en av pappas favoritlåt.
lyssna medans ni läser


tiden går fortare än man tror, men samtidigt väldigt sakta.
det är så svårt att inse att du faktiskt är borta, är du faktiskt har lämnat oss. jag saknar dig verkligen och jag kan omäjligt beskriva hur mycket jag saknar.
jag och mina syskon har den vackraste ängeln som vakar över oss. du finns alltid i mina tankar & fast det har gått fyra år idag så tänker jag på dig varje dag.

idag var det länge sen jag grät över dig, men jag har lärt mig nu att hantera mina känslor. och jag har faktiskt börjat prata med någon om dig. jag som alltid vart anti psykologer och kurtatorer men jag kände att jag måste få ut allt, jag orkar inte gå och hålla det inom mig.
nästa vecka kommer han tillbaka, kuratorn, och då ska jag försöka boka in en tid igen.
att få gråta ut framför nån och det känns helt naturligt, det är inte vanligt för min del.

min älskade far, idag känner jag inte längre ilska för att du inte längre finns här. istället känner jag lycka. lyckan över att få vara din dotter, och få berätta för människor att du var min pappa. du var den bästa pappan i världhistorien. eller du gjorde iallafall ett försök, och du blev bara bättre och bättre med åren.
alkoholbesvären minskade och du blev som en annan människa.
jag kan bara föreställa mig den ultimata pappan du hade varit idag om du hade funnits kvar med oss här på jorden. men vi får vara nöjda med det vi hade, och det var vi också. för oss var du den bästa. ingen annan kommer någonsin kunna ta din plats. ingen.
jag är glad för dom åren jag fick med dig min kära. och dom minnen jag har med dig, det är dom minnena som ligger mig närmast hjärtat. dom minnena jag tar mest vara på.

jag älskar dig, och inte ens döden kan skilja oss åt.
du vackre, du bäste, du underbaraste
vila i frid och kärlek 
31 juli 1953
17 mars 2006

hela mitt hjärta brinner för dig
och jag kommer aldrig att glömma dig


Kommentarer
Postat av: ronja

tänk att de gått så fort :( glömmer aldrig när vi skulle sjunga låten för din pappa, de var så himla menat sen sjöng vi fel, så jävla typiskt :)vännen<3

2010-03-30 @ 19:10:06
Postat av: amanda

ja uschja :( ååh, typiskt att vi sjöng fel, men annars va de så jävla fint gjort :] miss u <3

2010-04-01 @ 01:44:13
URL: http://avikner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0