pluggeftermiddag - ergonomiuppgift

konstigt ord det där ergonomi.
undrar vem det är som har kommit på att dessa konstiga ord.

men i alla fall, efetr att ha suttit i ca 20 minuter och rotat igenom hela datorn så hittar jag inte min klimatuppsats som jag satt med i ca 4 timmar. den rä helt puts väck så det var bara att börja om från ruta ett igen, vilket jag inte orkar nu så då skiter jag i den och går över till idrott istället och skriver den uppgiften istället.

"Ordet ergonomi har sitt urspung i grekiskan där 'ergon' betyder arbete och 'nomos' betyder lag. Ergonomi är således läran om att anpassa människan och arbete till varandra på bästa möjliga sätt"
- så står det i pappret jag fått med alla uppgifter på.
exitening.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0