mitt hjärta delas i två


Joe Tabac


VS


Galiba



hur ska jag göra? :(

Gabbe är en underbar ponny som hoppar utav bara fan.
men Joe tillhör mitt hjärta..

ska jag försöka få sålt på Gabbe eller fösöka lämna tillbaka honom till Ela eller försöka hitta en annan fodervärd till honom, så jag kan återgå att lägga all min tid på på mitt kära vackra kallblod igen?

jag vet inte hur jag ska göra, mitt hjärta säger si men min hjärna säger så.
jag blir galen på det här!!
varför måste livet innehålla valmöjligheter? kan man inte bara ha en sak och sen är det så ?
vart ska jag vända mig? please help me someone..





Kommentarer
Postat av: angelica hansson

vikner jag tycker att du ska prata med Gabbes ägare och säga att du kan ha kvar honom ett litet tag till så kan hon försöka hitta nogon annan som köper / eller har han som foderhäst. Jag tror du hör ihop med Joe ! <3 Puss Men gör som du känner , finns!

2010-10-07 @ 11:08:47
URL: http://askaningen.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jadu vännen.. Det har alltid varit du och Joe, inget kan ändra på de! Jag tycker du ska lämna Gabbe och ta tillbaka din älskade ponnyskrutt. Jag tor inte, jag vet att ni är gjorda för varandra, ni är som två pusselbitar, tror ni behöver varandra! Men det är du som ska ta beslutet i slutändan. Puss<3

2010-10-07 @ 11:14:31
Postat av: Anonym

skåne: tack så mycket !! ska prata med gabbes ägare och höra vad hon säger. tack angelica <3



evelina: åh det där började jag gråta utav, du har så jävla rätt. tänk att det finns någon som förstår mig som du gör.

jag älskar dig evelina, tack <3<3

2010-10-07 @ 11:22:08
Postat av: Evelina

Det va ju inte meningen att du skulle börja gråta! Du vet ju att jag älskar att sitta å titta på dina foton på väggen och bilderna på er tillsammans utstrålar så mkt kärlek och lycka så tycker att det inte vore annat än rätt att du och Joe får vara tillsammans. Du känns halv utan honom, du är inte samma glada Amanda som då, det har nog inte bara att göra med att du hade Joe utan andra saker också men om du får tillbaka Joe så kanske du börjar läka lite iaf! Hehe och som jag sa förut till dig, fast då handlade det inte om hästar ;) Gabbe kanske är bäst för dig om man tänker tävling osv. men är nog säker på att du mår bäst med Joe! ^^ Älskar dig Amanda <3<3

2010-10-07 @ 12:23:15
Postat av: Ida

Jag skulle ha valt hästen jag hade trivts bäst med, och överväga vilken häst jag kan komma längst med/utvecklas/lära mig mest av. En tanke att ha med i funderingen :) Lycka till !

2010-10-07 @ 12:51:05
URL: http://sorbu.blogg.se/
Postat av: malinolmarks

hej stumpan.

personligen tycker jag att du ska behålla gabbe.

Jag tror att det är den hästen du kan utvecklas som mest med, eftersom att han är så grön i sitt sätt.

Visst jag vet inte alls hur grön Joe är, men i grund och botten så tror jag att du kommer utvecklas mest med gabbe. Eftersom att du redan känner joe och han verkar vara en underbar häst så kanske det är bättre att ha någon som du själv kan utveckla och utvecklas med. Jag vet att detta är ett supersvårt val på alla sätt och vis. att försöka välja mellan hjärta och hjärna. Jag vet hur det är att älska en häst som man själv har utvecklats med och sedan ska någon annan ha den. Det är hemskt, man mår dåligt av det. Men jag tror att tillslut kommer du ångra dig om du tar tillbaka joe, för att hade du viljat haft honom från början så hade du inte tagit gabbe. Det är vad jag tror iaf.

Nu vet jag ju inte hur det ligger till bakom mm.

men jag hoppas att du kommer fram till ett beslut, och det är bara du själv som kan bestämma det.

Pussåkram, <3

2010-10-07 @ 14:08:20
Postat av: Eva

Amanda en liten hälsning från Bålsta som iofs inte förstår sig på något om hästar.. men jag kan livet =)



LYSSNA PÅ DITT HJÄRTA... Då tar du rätt beslut!!



Kramar i massor..

2010-10-07 @ 17:37:17
Postat av: Kajsa

Bara för att lägga mig i lite sådär fint tänkte jag bara upplysa om att jag fortfarande ångrar mig sjukt mycket för att jag inte köpte min älskade lilla fjordvalack medan jag hade chansen. Även om han var ponny, lat, envis som f-n och inte hade potential för tävling för fem öre. Det viktigaste är att man har en häst man älskar, tävla blir liksom mindre viktigt då. :)

2010-10-07 @ 17:37:39
URL: http://skyttsan.devote.se
Postat av: Carro carat:-)

Hej vännen:-)

Nu ska ja lägga mej i lite:-)



Ja tror att du kommer att ångra dej sjukt mkt om du inte tar Joe, Visst du kanske kan utveckla dej sj i ridningen å så med Gabbe, men du kommer att lära dej mkt mer på Joe. Å de är ju inte så att du bara kommer att rida Joe för ni har ju lektions hästar!

Ja önskar dej lycka till!! Har förresten lite bilder från tävlingen i sommras på er:-) Kram

2010-10-07 @ 19:13:47
Postat av: Adde

Du får se till å bli miljonär amanda och köpa allihopa :)

2010-10-07 @ 23:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0